You are here: Blog
22 augustus 2017

We kunnen rustig stellen dat de markt van interim management definitief
veranderd is. Een interim manager wordt alleen maar ingehuurd als het echt
moet. Oplossingen brengen is niet meer de opdracht, het gaat om verbinden, het
verschil brengen en laten zien waar je meerwaarde ligt.

Wat betekent dit alles voor de toekomst van de interim manager? Is er
nog wel toekomst voor de interim manager?

Lees het volledige artikel, zoals gepubliceerd in Management & Consulting 01.2013

coach door crisis

Als (interim) manager bent u dagelijks bezig met de ontwikkeling van organisaties en de medewerkers die daarin werken. Ontwikkeling van mensen kan op diverse manieren vorm krijgen. Of dit nu gebeurt vanuit een coachende leiderschapsstijl door de (interim) manager, of door een coach vanuit een specifieke coachingsvraag. Op dat moment helpt u mensen met het realiseren van persoonlijke doelstellingen. Echter, u bent ook maar een mens met allerlei aannames en drijfveren. Die bepalen in grote mate welke houding u aanneemt tegenover uw gesprekspartner. Welke facetten spelen mee in de coachingsrelatie? En waar kunt u uw invloed bewuster inzetten?

watisonzenaamwaard-110x110Stel, je krijgt 500 euro en de namen van vier bedrijven aan wie je dat geld mag geven. Grote bedrijven, bekende namen, met directe associaties zoals uniek, groots, maatschappelijk gedreven, et cetera. Welk criterium hanteer je dan bij de verdeling van het geld? Wat vind je belangrijk, waar vind je herkenning? Met andere woorden welke waarde ken je deze organisaties toe?
Of het nu over geld verdelen gaat of over de waarde van een flinke bos tulpen. Waardetoekenning verandert als je ergens een persoonlijke beleving mee hebt. Als jij de tulpen krijgt omdat daar een bijzondere reden voor is, dan stijgt voor jou de waarde van de bos. Wat duidelijk wordt in deze voorbeelden is het verschil tussen de harde waarde in euro’s en de gevoelswaarde en beleving. Persoonlijke betekenis maakt verschil in de waarde die je ergens aan toekent. In dat geval zou je zelfs je eigen naam 'verkopen' als jij je daar minder mee identificeert dan een ander dat doet.